Mijn voorstel en werkwijze
Mijn voorstel is net zo helder als mijn werkwijze : vooraf komen we een marktconform uurtarief overeen.
Verder kunt u op ieder gewenst moment de opdracht aan mij stoppen, zonder verdere aanspraak of kosten.
Ik werk transparant en zuiver: u verstrekt zelf, op uw naam alle opdrachten aan aannemers, onderaannemers en leveranciers. Op dit moment bedraagt mijn uurtarief voor advies en assistentie € 80,- per uur excl. BTW
U onderhandelt ook zelf over kortingen e.d. U betaalt dus ook zelf rechtstreeks aan de leveranciers of aannemers voor deze diensten of leveringen. Wel kan ik u natuurlijk helpen de opdrachten duidelijk op papier te zetten.
Verder heb ik nu, en ook in de toekomst geen enkele financiële binding of afspraken met aannemers, onderaannemers of leveranciers. En ook niet met de VVE, de huismeester of de VVE Beheer Groep.
De onderleveranciers die ik voorstel zijn deskundig, en zonodig gecertificeerd, maar hebben vooral ook ervaring met het werken op Spaarneborgh. Zij weten vrijwel alles wat kan en mag op Spaarneborgh”, en overleggen dit eventueel ook vooraf. Ik kan u ook vertellen wat de (grote) verschillen in werkwijzen zijn tussen het vroegere Ter Linden en Heijer VVE Beheer en de huidige VVE Beheer Groep uit Amstelveen, die in augustus 2022 is aangetreden.
Alle afspraken op een rij :
Ik neem de rol van "ontzorger" aan, en wil dus graag de zorg voor de bouw of verbouw bij u wegnemen. U kunt daarbij dus gebruik maken van mijn kennis en kunde, maar alleen bij Spaarneborgh. Daar heb ik nu ook ervaring mee. Ik weet "hoe de hazen lopen" maar vooral ook hoe ze moeten lopen. Ik begrijp de eisen en voorwaarden die gesteld worden door de VVE of de VVE Beheer Groep uit Amstelveen. Ik ken ook de regels en condities die leveranciers en aannemers stellen. Ik regel allerlei zaken in voortdurend overleg met u. Ik regel, stel voor, assisteer, organiseer en controleer.
Mijn werkwijze is als volgt
Een paar dagen na ons eerste gesprek vraag ik de plattegrond tekening op bij de gemeente, en laat daarvan een plattegrond tekening met de maten maken. Die lever ik u in de gewenste hoeveelheid aan. Ik adviseer om in de auto een map met voldoende exemplaren van de plattegrond altijd bij u te hebben.
Draaiboek
Daarna maak ik samen met u een draaiboek wanneer er wat door wie moet worden gedaan.
In dit draaiboek worden alle zaken die aan de orde komen tot in het kleinste detail vermeld.
Hier staan vrijwel alle details vermeld waarover door u een beslissing moet worden genomen.
Het gaat dan onder meer over de gewenste keuken, de keukenapparatuur, de gordijnrails, de spotjes, de heater op het terras, de plaats en type van de stopcontacten, de internetaansluiting, de aansluitingen voor een TV, de uitvoering van de vloer, een douche met infra rood paneel, het sanitair, de handgrepen op de kasten, een wijnkoeler in de keuken en zo nog 100 andere zaken.
Bij veel zaken moet of wilt u naar showrooms om een keuze te maken. Als u dat wenst ga ik graag met u mee om het keuzeproces te begeleiden.
Al deze gegevens moeten nu besproken en ingepland worden met de aannemer, de elektricien, loodgieter, de stucadoor, de schilder, de keukenleverancier. Hier ligt een groot deel van mijn inzet. Ik overleg, maak de planning, coördineer, stem af, controleer, bespreek. Ik houd u natuurlijk permanent op de hoogte. En als er besluiten moeten worden genomen, leg ik die eerst aan u voor, en help u natuurlijk graag met het nemen van een besluit.
De zakelijke afspraken die we overeenkomen
1. Het overeengekomen tarief van € 80,- per uur, is exclusief BTW. Uren worden naar beneden afgerond op 15 minuten berekend.
2. Behoudens feestdagen, geldt het tarief voor normale werkuren en zo nodig ook, in overleg, in week-end of avonduren.
3. U ontvangt van mij wekelijks een urenverantwoording per e-mail
4. U ontvangt wekelijks een factuur. Betaling daarvan is binnen 7 dagen
5. Alle opdrachten naar aannemer, elektricien, loodgieter, stucadoor, schilder en keukenleverancier worden door u verstrekt. U onderhandelt eventueel zelf met leveranciers. Ik neem dus geen werk aan, en verstrek geen opdrachten naar derden.
Ik ben daarom ook niet aansprakelijk voor fouten in uitvoering, leveringen, installaties, of garantie aanspraken.
Afsluitend :
Mijn kennissen en relaties omschrijven mij als iemand die een natuurlijk enthousiasme uitstraalt als ik ergens in geloof. Ik functioneer graag vooral op basis van loyaliteit en het kunnen inzetten van mijn kennis en ervaring.
Ik werk vooral ook met heel veel plezier als “ontzorger”, en wij wonen inmiddels met heel veel plezier in ons nieuwe appartement. Iedere dag weer.
Geheel vrijblijvend ben ik eigenlijk altijd bereikbaar per mail op jan@buyvoets.com en op mijn
GSM 06 547 94 225.
Ons appartement is buitengewoon plezierig en zeer comfortabel geworden, na een toch wel ingrijpende verbouwing
Een prettige dag gewenst,
Jan Buyvoets
Offenbachlaan 19
2102 ZL Heemstede
06 547 94 225